Kelly Oram: Cinder & Ella

by augusztus 20, 2015 2 megjegyzés
Már majdnem egy év telt el az autóbaleset óta, amely a 18 éves Ella Rodrigezt megnyomorította, sebhelyessé és anyátlanná tette. A nagyon hosszú és nehéz felépülés után, élete gyökerestül felfordul, amikor az országot átszelve az apja felügyelete alá helyezik, aki nem mellesleg elhagyta őt kisgyerekként. Ha Ella el akar menekülni az apja otthonából és mostohacsaládjától, akkor meg kell győznie az orvosokat, hogy mind mentálisan, mind fizikailag képes egyedül boldogulni. A probléma, hogy még nem áll készen. A szerinte járható út a gyógyulás felé, ha újra kapcsolatba lép az egyetlen személlyel a világon, aki jelentett valamit a számára- az anonim internetes legjobb barátjával, Cinderrel.
A hollywoodi szenzáció, Brian Oliver hírhedt bajkeverő. Nagy felhajtás övezi alakítását a hamarosan megjelenő filmjében, A druida hercegben, de az ügynöksége úgy gondolja, soha nem lép ki a tini szívtörő szerepéből és lesz A- listás színész belőle, hacsak nem bizonyítja be, hogy hátrahagyta a vad napokat és lett belőle érett felnőtt. Annak érdekében, hogy lehűtsék Brian rossz-fiú imidzsét, a vezetés megrendez egy ál-eljegyzést a színésztársával Kaylee-vel. Brian nem kifejezetten boldog az egyezség–vagy ál-menyasszonya- miatt, de úgy dönt, végigszenvedi az egészet, ha ez azt jelenti, hogy jelölik az Oscarra. Aztán egy váratlan e-mail a régi internetes baráttól mindent megváltoztat.

A bejegyzés cselekményleírást tartalmazhat!

Te jó ég, hogy én miért vártam eddig ezzel a könyvvel?! Zsebi már hónapok (!!) óta áradozik nekem a történetről –Grayson mellett a Szívzűrből- de még csak most volt rá időm. Igaz, pár hete egy negyedórás buszút során már belekezdtem, de valamiért csak pár fejezetre volt időm. Már akkor éreztem, hogy ez az én sztorim lesz, ezért is jelentkeztem a LOL kiadó rajzpályázatára, hátha lesz esélyem dedikált példányt nyerni, de nem is ez a lényeg. Vágjunk is bele.


Az első pár mondattól kezdve megfogott a történet. Kész, beszippantott, végem volt. Tudtam, hogy addig nem fogok nyugton maradni, amíg be nem fejezem. Gondolom mindenki összeadta, hogy ez a Hamupipőke (Cinder&Ella) retellingje, és itt végre éreztem, azt az igazi fairy-tale feelinget. Ella az első pár mondatban felvázolja, hogy egy tündérmese elkerülhetetlen velejárója, hogy a főhőssel valami tragédia történjen, hisz az segíti végig a jellemfejlődésén. Erre biztosan ő sem számított.
Az a baj a tündérmesékkel, hogy a legtöbbjük tragédiával kezdődik. Értem a logikát benne. Senki sem szereti az elkényeztetett hősnőket. Egy nagyszerű karakternek szüksége van próbákra, hogy átéljenek dolgokat [...]
Az autóbalesetben nemcsak édesanyját veszti el, hanem testi épségét is, hiszen 70%-át másod-és harmadfokú égések borítják, valamint sántít is, sebhelyei vannak. Hetekig mesterséges kómában tartották, emellett az sem volt biztos, hogy újra lábra tud állni és hónapokon át tartó rehabilitációt követően térhetett haza. Vagyis az apukájához, aki egy szó nélkül elhagyta gyerekkorában. Sérülten, megtörten, még mindig gyászolva szembesül egy tökéletes családdal. Minden józanész ellenére egy magániskolába küldik, ahol szintén a figyelem és a gúny kereszttüzében áll. Egyetlen mentsvára Cinder, a régi jó barát, akivel még a blogján találkoztak.

Hihetetlenül szép és megindító, szívszaggatóan gyönyörű egy könyv ez. Egyszerűen imádtam. A Cinder & Ella tipikusan az a sztori, amikor a valóságban is olyan hangulatod lesz, amilyet a könyv nyújtani tud neked. Az első pár mondat annyira megfogott, hogy kis vidám voltam. Aztán jött a baleset és teljesen összetörtem. Újra jókat tudtam nevetni, amikor Cinder (Brian) és Ella beszélgettek. A kedvencem, amikor Ella Brian színészi képességeit sértegeti a fiúnak, akiről nem tudja, hogy valójában maga a színész.

Volt egy-két olyan időszak, amikor vontatottnak éreztem a cselekményt, de aztán megint olyan érzelmek zúdultak a nyakamba, hogy csak utólag emlékszem vissza rá. Teljesen átéreztem Ellamara helyzetét, de a családjáét is. Mindegyiküknek igazat adtam. Hihetetlenül izgatottan vártam, hogy végre személyesen is találkozzon Briannel, de az utána levő kegyetlenségekre még én sem voltam felkészülve. Habozás nélkül egyetértek a szereplőkkel, akik azt mondják, Ella a legerősebb nő, akit ismernek. Elképzelni sem tudom, milyen lehetett ott ülni az igazgatói irodában és kisírni a lelkedet, attól tartva, hogy életed végéig az emberek csak így fognak nézni rád és bánni veled.
Igenis van valaki, aki törődik veled- mondta gyengéden. Nem számít mennyire rossz a helyzet otthon, az iskolában vagy akárhol, én itt vagyok neked.
Nagyon ötletes volt a vége, ahogy megoldották a Hamupipőke mese újragondolását, az elveszett könyv jelentette a cipőt. Tetszett, ahogy a tipikus fairy-tale záró szöveget kaptuk utolsó gondolatként. Csak azért bánom, hogy retelling, mert így a mese újraértelmezése miatt, nem tudjuk meg, hogy mi történt a karakterekkel a befejezést követően.

Brian igazi álompasi, bocsi Grayson de kicsit lejjebb kell, hogy taszigáljalak a dobogón. Igazán megértő és ahogy elképzelem, amint a lányra néz… Nemcsak a szerelme, a lelki társa, de a barátja is! Ella hihetetlen főhősnő, hangsúlyozom, hogy hősnő, mert ilyen erős karakterekre lenne mindig szükség! Remek barátokra talált, nagyon boldog voltam miatta, tényleg mindig tudni fogja, hogy kikre számíthat igazán. Jennifert és az apukát is megkedveltem Ella összes orvosával, terapeutájával és agyturkászával együtt. Egyedül tényleg Ana marad ki ebből a bizalom köréből. Megértem a kétségeit, de elfogadni akkor sem fogom a viselkedését.

Hatalmas kedvencet avattam, Kelly Oram rajongóknak, tündérmese imádóknak kötelező. Szerencsére ősszel megjelenik a Móra kiadó gondozásában. Aki nem bírna addig várni nyugodtan vágjon bele angolul, mert nem nehéz a nyelvezete.

Kelly Oram sokáig nem tudta, hogy mivel szeretne foglalkozni. Az egyetemen minden évben más volt a fő szaka. Azután kezdett el történeteket írni, hogy megszülettek a gyermekei és internet, tv, telefon nélküli otthonukban egyedül volt velük otthon. Igen, ilyen szerény körülmények között éltek.
Számos érdekességet olvashattok az írónő honlapján, a kellyoram.com-on, többek között Brian és Ella "szerelem volt első veszekedésre" emailjét is. Ha szeretnétek, akkor lefordítom nektek. :)

Olvastad már? Neked tetszett?

Szép napot!

Lorelei :)

2 megjegyzés: