Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek

by augusztus 11, 2015 0 megjegyzés

Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…

Kelly Oram könyveivel már régóta szemezek, nagyon sokat rágta a fülemet a szívzűrrel kapcsolatban Zsebi is, plusz érdekelt már az egész Zuhanykirály felhajtás is, így egyértelmű választásnak tűnt ez a könyv. Plusz, a könyvtárban pont benn volt, úgy éreztem, a sors is úgy akarta, hogy belekezdjek. Hogy én miért nem olvastam ezt hamarabb? Végre ez az a LOL könyv, ami igazán nekem való! Plusz, ezen végre sokat tudtam nevetni, de ennyire ne siessünk előre.

A történet ott kezdődik, hogy Avery lelke összetörik, amikor rájön arra, hogy a fiú, akivel felnőtt és akivel  legjobb barátok voltak, nem viszonozza az érzéseit. Mert bizony Avery többet érez puszta testvéri barátságnál. Ha ez nem lenne elég, kiderül, hogy a fiúnak, Aidennek van barátnője, ráadásként pedig a tudományos vásárra való felkészülésnél is magára hagyja a lányt. Teljesen összetörve, Avery a fürdőszobába menekül, hogy elrejtőzzön a szégyen elől, ahol éppen Aiden bátyja, Grayson, a nagy Zuhanykirály fürdik. Megnyugtatja a lányt, de akkor még nem is sejtik, hogy valójában mi vár kettejükre.



Grayson, a zuhanyzós jelenetig úgy tekintett Avery-re, mint egy kishúgra, azonban minden megváltozik. Valamit elindít benne a felfedezés, hogy másként tekint a lányra, az öccse pedig egy szemétláda, aki meg sem érdemli a lányt. Elhatározza, márpedig ő nem hagyja, hogy Avery kitaszítottként és ráadásul egyedül szenvedjen, ezért amikor a lány felajánlja, hogy legyen a partnere a tudományos vásárra szánt kísérletben, nem tud neki nemet mondani.

Grayson szépen lassan végigvezeti Avery-t a gyász, vagyis most már az összetört szív 7 fázisán. Eltökélt, hogy kigyógyítja a lányt az öccse okozta bánatból, ám egy idő után a részéről már nem csak a kísérletről van szó. Avery a fiú segítségéért cserébe a tanulásban segít neki, de kezd rájönni, hogy eddig félreismerte Graysont. Ugyanis a fiú tud törődő, kedves odaadó és védelmező lenni. Szóval a tökéletes pasi. A tudós klub tagjai mind nagyon jó fejek, ha nálunk lett volna ilyen én is tuti közéjük tartoztam volna. :D

A könyv sikerének titka az, hogy tényleg nem kell többet elvárni tőle, mint amit nyújtani tud, így pedig nem ér csalódás. Nyilvánvalóan klisés a történet, de annyira szórakoztatóan, nem is, humorosan van megírva, hogy észre sem veszed és máris végeztél vele. Emellett kapunk remek karaktereket és álompasit is, Grayson személyében. Annyira édes, ahogy mindig próbálja megvédeni Avery-t és azt tartja szem előtt, ami a lánynak a legjobb! Egyszerűen fantasztikus és imádtam az egészet úgy, ahogy van. Végre megtaláltam azt a könyvet, amitől többször is hangosan felnevettem. Szerintem végig egy hülye vigyor volt a képemen olvasás közben, de nem bántam egyáltalán.



Teljesen megszűnt számomra a külvilág. Kiemelném, hogy ebben a könyvben végre az egész középiskolai hierarchiát sem mutatták olyan brutálisnak, hiszen a menő szereplők is teljesen emberiek voltak és a negatív karakteri hangsúly (létezik ilyen kifejezés?) Aidenen és a barátnőjén volt. Hát igen, az igazán gerinctelen húzásaik nekik voltak. Viszont ellensúlyozásként kapunk nagyon édes jeleneteket.

Volt egy pillanat, amikor magamhoz öleltem a könyvet és mondtam apukámnak, hogy nekem kell belőle egy saját példány. Rácsodálkozott, hogy hát az nem az enyém, amit éppen fogok? Mutatom neki, hogy szegény egy megviselt könyvtári példány, majd hozzátettem, hogy csak az segíthet rajta, ha én magamhoz ölelem és megszeretgetem. Mondjuk legszívesebben egy élő Graysont szorongatnék, de kénytelen vagyok beérni a fantáziámmal. Ez van.

Igazából csak dicsérni tudom a könyvet és ajánlani mindenkinek, aki egy pár órára szeretne kikapcsolódni és nevetni néhányszor. Végre rátaláltam a nekem való LOL könyvre, már értem a nagy felhajtást körülötte. Mindenképpen olvasni szeretném még más könyvét is az írónőnek és Libby történetét sem fogom kihagyni, a Science Geek hétnek köszönhetően már volt szerencsém beleolvasni.

Olvastad már? Neked is ennyire tetszett? Esetleg hasonlóan jó könyvet tudnál ajánlani?

Szép napot!


Lorelei J

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése