FÉLÉVES KÖNYVES KIAKADÁS TAG

by augusztus 01, 2015 0 megjegyzés
Sziasztok!
Most egy tag bejegyzéssel készültem, köszönöm a jelölést @zsebibaba007 (blog)-nek! :)

1. A legjobb 2015-ös olvasmányod.
Bár végigpörgetve az idei év eddigi olvasmányait, sok könyvet nem magasztaltam. Végül 3 könyv maradt, amiket becsukva úgy éreztem, hogy muszáj újraolvasnom őket. Így pedig félretaszítva Colleen Hoover Maybe someday és Böszörményi Gyula Leányrablás Budapesten című műveit a legkiemelkedőbb Sarah J. Maastől az A Court of Thorns and Roses volt a számomra. Egyszerűen az első oldaltól fogva lebilincselt, nagyon pörgős, #TeamTamlin és fantasztikus és #TeamTamlin és Sarah egy zseniális írónő és köszönöm, hogy ezt a csodát megalkotta! :D

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.
Ezzel már viszonylag könnyebb dolgom volt. Visszanézve az olvasmánylistámat, meglátva Helena Silence Ezüsthíd című könyvét tovább nem is kellett gondolkodnom. Nagyon sokat fejlődött az írónő és csak dicsérni tudom az Enigma folytatását. :)

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.Egyre csak bővül ez a lista:
- Sabaa Tahir: An ember in the ashes
- J. Lynn: Scorched
- Julianne Donaldson: Edenbrooke
- Tahereh Mafi: Ne érints trilógia
- Marie Rutkoski: Winner's crime (és az első részét is :D)
- Colleen Hoover: Reményvesztett
- Jenny Han: Ps. I still love you
- Kiera Cass: The Heir
- Anthony Doerr: All the light we cannot see
- Jasmine Warga: My heart and other black holes




4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.
Hatalmas Sarah J. Maas rajongóként nem kérdés a szeptemberben megjelenő Queen of Shadows, mint válasz. Úristen, még mindig hátravan egy hónap! :O
Másik nagyon várós a Cassandra Clare és Holly Black párosától a Vaspróba folytatása a The Copper Gauntlet. Végül pedig Marissa Meyertől a Winter, noha a Cresst sem olvastam még, de az más kérdés. :D


5. Legnagyobb csalódás.
Olyan bizakodó voltam Kemese Fanni Napszemű Pippa Kenn című könyvével kapcsolatban, hát nagyot is csattantam az biztos. Az első 70 és az utolsó olyan 40 oldal még tetszett is volna, ha közötte nincs egy olyan hatalmas pink köd, mint a Queen of Shadows borítóján.
Még egy könyvet is megemlítenék itt. Nem tudtam, hogy mire számítsak Jandy Nelson Az ég a földig ér című regényével kapcsolatban, de ilyen érthetetlen gázkitöréses maszlagra biztosan nem. Így attól is elvette a kedvemet, hogy az I'll give you the sun-ba belekezdjek. :(

6. Legnagyobb meglepetés.
Szerencsére több ilyen meglepetés is ért az idén. Az egyik Samantha Shannon Csontszürete, ami bár sokat szerepel molyon az "500 Ft-ért vettem" bejegyzések között, valahogy mégsem kap kellő figyelmet, pedig megérdemli!
A másik meglepetés Maria V. Snyder Poison Study-Méregtana volt, egyáltalán nem számítottam arra, hogy ennyire beleszeretek a történetbe, de nem bánom, hogy így lett. :)


7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).
Ann Aguirre neve számomra sem volt ismeretlen. Évek óta nyomon követtem Razorland trilógiájának folyamatos megjelenését. Nagyon örültem, hogy végre én is elolvashattam és végül egy kedvenc sorozatot avattam. Kreatív az írónő és eddig egyik könyvében sem csalódtam. :)


8. Legújabb könyves szerelem.
Ez volt a másik olyan kategória, amire gondolkodás nélkül rá tudom vágni a választ. Határozottan, Caps Lockkal kiemelve: TAMLIN <3 (#TeamTamlin) az ACOTAR-ból. :D
Bár azért Lincoln is megdobogtatta a szívemet Komal Kant Falling for Hadie című könyvéből.

9. Legújabb kedvenc karakter.
Sok kedvenc karakterem van, így nehéz akárkit is kiemelni a sok közül, de legyen Seth Jessica Sorensen Véletlen című sorozatából. Mindenkinek kellene egy olyan megértő, támogató de ugyanakkor bátorító barát is, mint amilyen ő. :) 

10. Egy könyv, amin sírtál.
Haha. Sajnos ebből sem egy volt, hanem három. Mindegyiket kiemelem, mert csodásak.

Komal Kant Falling for Hadie-jén soha nem hittem volna, hogy sírok, mert bár sejtettem az előjeleket, féltem, hogy az következik be ami, de ajh, a lelkemnek akkor is nagyon nehéz volt. Reméltem, hogy kibírom sírás nélkül, de mióta elolvastam azóta kísérti a gondolataimat a könyv, már dalokban is azt hallom és ilyenkor mindig elszorul a torkom.

Cecelia Ahern Love, Rosie című könyvén azért sírtam, mert egyik gyenge pontom az idő, az élet múlása, így nem csoda, ha megviselt az elvesztegetett idő. Hasonló okok miatt fakadtam sírásra Cassandra Clare A hercegnőjén is, pedig már másodszorra olvastam.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett.
Te jó ég! Ilyen nagyon nem is volt! :O Vagy csak úgy imádtam és azért voltam boldog mert imádtam, vagy utáltam vagy idegesített. Na jó, talán Colleen Hoovertől a Maybe Someday volt az a könyv, ami leginkább boldoggá tett. Nagyszerű olvasmány és annyira örülök a végének, hogy huh, na! :)


12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.
Bár Kody Keplingertől még nem olvastam a The DUFF-Pótkeréket, de a filmet már kétszer is láttam és imádom. Mondjuk ezen is sírtam, de nézzétek el, érzelmes időszakot éltem át. Már csak Robbie Ammellért megéri megnézni.
Nem csalódtam egyébként a Love, Rosie vagyis az Ahol a szivárvány véget ér feldolgozásában sem. A könyvet is valahol itt kellett volna abbahagyni.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.
Haha, nincs nehéz dolgom a válasszal. Anna Todd After we collided című könyvéről készült bejegyzés megírása alatt hatalmas felszabadulást és megkönnyebbülést éreztem, hogy végre kiadhatom magamból azt a feszültséget, amit a főszereplők ültettek oda. Szóval nagyon jól éreztem magam az írása közben, spoileresen még folytattam is volna, de szerintem azt senki nem olvasta volna végig. :D

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).
Egyet nem tudok kiemelni közülük, így inkább megmutatom képekben.



15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Hű, úgy érzem ez is egy végtelen lista, de itt van néhány példa:

- Sara Raasch: Snow like ashes
- Kelly Oram: Cinder and Ella
- Sabaa Tahir: An ember in the ashes
- Morgan Rhodes: Falling Kingdoms
- Jasmine Warga: My heart and other black holes
- Sarah J. Maas: Queen of Shadows
- Melissa Landers: Elidegenítve
- Alexandra Bracken: Sötét elmék
- Ransom riggs könyvei



16. Kiket jelölsz?
Bárkit, akinek kedve támad kitölteni :)

Szép napot!

Lorelei :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése