Lana Millan: Átkozott Hannah Brown

by január 01, 2016 0 megjegyzés

Figyelem! A fülszöveg cselekményleírást tartalmazhat.
Hannah Brown televíziós szerkesztő, aki – ha nagyon muszáj – műsorvezetőként is megállja a helyét. Makacs, akaratos, többnyire magával is elégedetlen, esendő nő. Időnként fenemód kritikus, a barátaival is kíméletlen, mégis jószívű, és gondoskodik azokról akiket szeret. 
A boldogság keresése nehéz feladat, főleg ha az ember a saját vágyaival sincs teljesen tisztában. Hannah botladozó, gyakran elbizonytalanodó, ám a céljait és a szerelmet kitartóan kereső, szerethető figura, aki gyakran bajba kerül, de kimászik belőle, hogy a gyökerei kutatásának kellős közepén egyszer csak magát és a társát is megtalálja. 
Ismerős a helyzet? Lányok, vigyázzatok! 
Ez a hol fanyar-humoros, hol keserű, hol édes, de mindenképpen izgalmas lányregény veletek is megtörténhet! Nem biztos, hogy egy szép napon a kezében karácsonyfatalpat szorongató, félmeztelen szexistent találtok az erkélyeteken, de jobb, ha nyitva tartjátok a szemeteket, mert bármelyik kanyarban rátok kacsinthat az élet egyik pajzán kihívása vagy öröme. 
Kinek-kinek a magáé.

A fülszöveg elolvasása után arra gondoltam, hogy ez egy laza, chick lit könyv lesz. Eszembe ötlött, hogy biztos Bridget Jones és Az egy boltkóros naplója nyomdokaiba lép és Hannah-t is a szívembe zárhatom és élvezni fogom az egészet a fanyar kis humorral együtt. Tény, az ilyen stílusú regények annyira nem állnak közel hozzám, inkább a filmváltozatokat szeretem belőlük (igen, ezt egy könyvmoly mondja), mert valahogy jobban tudják szemléltetni a humort. Talán ez lehetett a gond, mert sajnos több mint egy hónapon keresztül próbáltam befejezni Hannah Brown történetét, de leginkább csak szenvedtem vele. Ennek ellenére nagyon szépen köszönöm az Athenaeum kiadónak a példányt! :)

Hannah élete már a könyv elején felfordul. Megszokott szerkesztői pozíciójából műsorvezetővé avanzsálják, nulla tapasztalattal a háta mögött. Semmi gond, hősnőnk elég talpraesett, hogy megbirkózzon a helyzettel. Azonban - ahogyan ez lenni szokott- az élet újabb akadályokat gördít a lány elé. Találkozik egy görög félistennel, kinek családi hátterét rejtély övezi, ám mindeközben az exe folyamatosan zaklatja. Ha ez nem lenne elég, két barátnője beköltözik a lakásába, hogy részegesen ott töltsék mindennapjaikat. A hab a tortán pedig, hogy egy jósnő is megtalálja, csakhogy közölje vele: el van átkozva. Hát milyen kilátásai vannak így a főhősünknek?



Rájöttem, hogy mi volt vele a legnagyobb problémám: túl komolyan vettem a könyvet, az elvárásaim nagyon magasan voltak. Minden jel arra utalt, hogy nem így kellett volna tennem. Nagyon gyorsan és könnyen olvastatja magát a regény. Akár egy oldalon belül történhet baleset, veszekedés és kibékülés, valamint három nap is lezajlik. A regény feléig az sem volt számomra egyértelmű, hogy merre haladnak majd a szálak, hogy mit tervez az írónő. Az összhatás pont azt a szétszórtságot tükrözi, mint amilyen Hannah személyisége.

Ő volt a másik fő problémám. Ugyanis nem tudtam megszeretni a főszereplőt. Képtelen voltam együtt érezni vele. Mindennel és mindenkivel elégedetlen volt. Állandóan. Változtatni azonban nem akart, szinte elvárta, hogy a megoldás és a boldogság az ölébe hulljon. Ha számára nem feleltek meg egy intézmény szabályai, akkor az ott dolgozók voltak a hibásak. A körülötte lévő embereket hülyének tartja Clive-on kívül. Jó, azért néha elismeri, hogy ő maga sem éppen egy zseni. Hisz logikus, hogy bájcsevegünk egy idegen betolakodóval a lakásunkban. Amikor az élet azt kívánja tőle, hogy legyen kedvesebb az emberekhez, Hannah ezt is megerőltetőnek találja.



Sajnos, ami igazán tetszett benne, az nem volt teljesen kidolgozva. Az átok része nagyon izgalmasnak tűnt, végül mégsem kapta meg a kellő figyelmet. Noha szerintem a hangsúlyt pont az átokra kellett volna tenni. Hannah családi és baráti körét nagyon megkedveltem, mindannyian nagyon jó szándékúak, róluk még többet is olvastam volna. A kis szeleburdiságuk vitte a hátán a történetet. Szerettem, hogy noha egy hónapig tartott, amíg kiolvastam a regényt és volt, hogy hetekig kezembe se vettem a könyvet, mégis ott tudtam folytatni, ahol abbahagytam, anélkül, hogy vissza kellett volna lapozni.

Összességében, ha nem vársz tőle sokat, csak pár óra gondolkodás nélküli kikapcsolódásra vágysz, akkor Hannah Brown története a tiéd lesz. Viszont szerintem nem a legjobb a chick lit könyvek közül. Kár, mert izgatottan vártam, hogy belekezdjek ebbe a lányregénybe.

Olvastad már? Neked tetszett? 

Szép napot!

Lorelei :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése