Szaszkó Gabriella: Maradj ​velem (Pennington-testvérek #1)

by szeptember 09, 2018 0 megjegyzés
David ​Pennington a saját szabályai szerint él: sikeres író és öntörvényű alak, aki mindenkit távol tart magától, a bátyját, Christ kivéve. David élete azonban teljesen felborul, amikor Chris, a sikeres manhattani ügyvéd öngyilkosságot követ el a saját lakásában. Látszólag semmi sem indokolja a szörnyű tragédiát, hiszen a testvére mindig rendezett életet élt, sikeres volt a munkában és a magánéletben egyaránt. 
David úgy dönt, megírja családjuk történetét, és megpróbál válaszokat találni Chris tettére. A nyugodt visszaemlékezést azonban bátyja volt menyasszonya, Amy megjelenése szakítja félbe. Ahogy David egyre mélyebbre merül a múlt sötét bugyraiban, és szembenéz a családjában történt szörnyűségekkel, Amy és ő egyre közelebb kerülnek egymáshoz… 
Túl lehet-e lépni a múlt sebein és fájdalmain egy új élet reményében? Fel lehet-e dolgozni egy szeretett testvér halálát? Lehet-e jövője egy olyan kapcsolatnak, mely egy ilyen tragédia árnyékában születik? 
Vajon David képes lesz lezárni a múltat, vagy örökre a szörnyűségek rabjává válik? 

Szaszkó Gabriella regényeivel már régóta szemezek. Először a csodálatos borító keltette fel a figyelmemet, utána pedig rendszeresen szembe jött velem molyon, szinte végig pozitív értékelések formájában. Ám ennek ellenére is féltem nekiállni, mert mostanában hadilábon állok a romantikus könyvekkel. 


David Pennington már a kezdetekkor világossá teszi az olvasó számára, hogy nem egy könnyed, családias történetre számíthatunk. Testvére, Chris ugyanis öngyilkos lett. Sikeres ügyvéd lévén a külvilág számára egy tökéletes képet mutatott és csak a hozzá közel állók ismerték az igazságot. A testvérpár fiatalságát beárnyékolja a családon belüli erőszak, ami aztán egész életükre rányomta a bélyegét. 

Őszintén meglepett az első pár oldal átfutása után, hogy milyen komoly témát fog boncolgatni a regény. Viszont arra még akkor sem számítottam, hogy az írónő mindezt nagyon is részletesen ismerteti velünk. Elborzadva lapoztam a könyvet, de közben mégis be tudott szippantani a világ, amit Szaszkó Gabi teremtett. Talán leginkább abban merült ki az, hogy rám is hatással volt, hogy nem bírtam egyszerre sokat olvasni belőle. Néha elhittem, hogy most könnyebb lesz, de aztán kaptam egy olyan szépen megírt gondolatot, hogy nem bírtam folytatni.



Külön tetszett a felállás, hogy az egyik fejezetben a jelent látjuk, a másikban pedig a múltba utazhatunk. Én nagyon megszerettem Davidet és Christ is, minden hibájuk ellenére szerintem remek emberek és nagyon jó szereplők lettek. Örültem, hogy érzékelhetően eltérő személyiségekké nőtték ki magukat felnőtt korukra. 

A családon belüli erőszak témája mellett, más lényeges kérdésekre is kitér a regény. Amellett, hogy az egyik szülő rendszeresen bántalmazza a gyerekeket, megjelenik a másik hanyagsága is. Leszögezem, hogy én még nem voltam szülő, nem voltam felelős mások életéért, így nem tudhatom, hogy egyes körülmények mennyire szűkítik be a választási és döntési lehetőségeit egy családfőnek. Ám jelenleg én semmilyen kifogást és indokot nem tudnék kreálni, ami felmenthetné a véresre vert gyermekeim látványáért felelős páromat. 


Éppen ezért a Maradj velem foglalkozott a döntések és változtatások dilemmájával is. Meddig tart a nevelés és gyermekkor árnyéka, hatása és hol kezdődik az, hogy új életet kezdhetünk tiszta lappal? Képesek vagyunk kitörni egy negatív múltból vagy örökre meghatározza azt, akik felnőttként leszünk? A két lehetőséget láthattuk David és Chris kontrasztján keresztül, akiknek a döntéseit rengeteg példával ki lehetne elemezni. 

Engem Amy karaktere bosszantott nagyon. Persze tudom, hogy kapott egy saját könyvet, amiben önmagát menti fel a dolgok alól, de én akkor is haragszom rá. Számomra a két fiú közötti döntésképtelensége csupán hiteltelen és felesleges észjátszásnak hatott. Egyáltalán nem tudtam megkedvelni őt. 

Összességében az írónő nagyon szépen bánt a témával, ha lehet így fogalmazni. Folyamatosan fenntartotta a figyelmemet és Amy-t leszámítva teljesen jó és szerethető szereplőket alkotott, néhány elgondolkodtató kérdés megfogalmazásával.

Lorelei

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése