Marni Bates: Segítség, YouTube-sztár lettem!

by július 04, 2015 0 megjegyzés
Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer.
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…

Szóval, a Segítség, YouTube-sztár lettem! az első LOL könyvem, így nem nagyon tudtam mire számítsak. Mindenesetre nagyon kellemeset csalódtam, már ha csalódás volt ez egyáltalán. Könnyű, limonádé, egy jó nyári kis frissítő a hőség idején, amit sajnos pár óra alatt kiolvas az ember. Bár, hogy őszinte legyek, le sem tudtam tenni, csak fürödni mentem el, de megállás nem volt. Ez tipikusan az a könyv, amit filmszerűen el tudsz képzelni magad előtt, így minél hamarabb végezni akarsz vele. A történetet teljesen jól összefoglalja a fülszöveg, mást hozzá sem tudnék tenni, hiszen így kezdődnek Mack kalandjai. Azt kaptam, amire számítottam. :)

Az első pár tíz oldal után, tipikusan a Bajos csajok - The DUFF filmek jutottak eszembe és nem is lepett meg igazán a cselekmény kimenetele, de nem is ez a cél szerintem ezzel a könyvvel. :) Akkor azért adott a kérdés, hogy mégis mit szeretünk benne?

Van a drága főhősünk, akivel szerintem legtöbben azonosulni tudunk: okos, khm kissé szerencsétlen, titkon vágyik a figyelemre és a menő fiúra. Ehhez kapjuk még a tini-drámákat: valamilyen módon megszégyenül, kirekesztik, de közben nem veszi észre azokat, akik kitartanak mellette, majd minden vesz egy hatalmas fordulatot és persze átesik a ló túloldalára. Garantált a siker, nem igaz?
Mindemellett persze ez a történet tartogat humort és klisét, rengeteget, hiszen elmaradhatatlan akár egy részeg jelenet is a mai könyvekből, ahol szívünk szerelme ment meg. De kellenek az ilyen könyvek is! :)

Itt sem volt ez másképpen. Vannak benne nagyon jó ötletek, minthogy a bulikon külön fuvarozó emberek vannak, akik a kocsikulcsokat tartják maguknál és nem engedik vezetni a részegeket. Hogy akiért annyira rajongunk valójában nem is olyan, amilyennek elképzeltük. Külön tetszett, hogy Logant sem állította be az írónő tökéletesnek, ettől lett emberibb.

Viszont nem tudom, hogy az USÁ-ban tényleg ennyire katasztrofális a helyzet a középiskolai hierarchiával kapcsolatban, vagy csupán Mack annyira szűk látókörű, hogy kemény 2 nagy csoportra osztotta a diáksereget? Mindenesetre itt is jól megmutatkoznak azok szép számmal, akik szerint "ami a középiskolában történik, az örökké velünk marad és a való, felnőtt életben is mindenki a lábunk előtt hever majd. A népszerűség a legfontosabb". Komolyan, hányinger na. :D

Ami még kiakasztott Mackkel kapcsolatban az az, amikor megtudta, hogy titkon Logan is kiállt mellette. Szerintem nagyon rosszul reagálta le a helyzetet és egyébként pont ez előtt a jelenet előtt éreztem, hogy most el kellene mennem aludni, különben holnap használhatatlan leszek. Kicsit később számítottam a "vesszünk össze, mielőtt az utolsó pár oldalon összejövünk" részre, de ha már benne voltam, szükségét éreztem, hogy eljussak a happy endig, mert kellett a lelkemnek ahhoz, hogy el tudjak aludni. :D
Jane sajnos egy kicsit a háttérbe szorult, de nagyon sok mellékszereplőt megkedveltem, egyszerűen könnyen szerethető karakterekkel van tele.

Ha egy vidám, ám kissé cikis könyvre vágysz, akkor ez tökéletes lesz a számodra. :)

Olvastad már? Neked, hogy tetszett?

Szép napot!

Lorelei :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése