April WRAP-UP!

by május 01, 2015 0 megjegyzés
Sziasztok!
Áprilisban sikerült 10 könyvet is elolvasnom, lássuk, mik is voltak ezek:

http://maybeitisaboutthestory.blogspot.hu/2015/04/victoria-aveyard-red-queen.html
Victoria Aveyard Red Queen című művének híre pár nappal a megjelenés után ellepte a könyvmolytársadalmat. A könyvről írtam egy hosszabb értékelést amit IDE vagy a képre kattintva elolvashattok.

Matthew Quicktől már a Napos oldalt is szerettem, de a Bocsáss meg, Leonard Peacock! rátett egy
lapáttal. Tükröt tart ez a könyv a mai kornak, az biztos. Lényegében ezzel mindent el is mondtam. :-) Szerintem egyszer mindenkinek el kellene olvasnia, csak ajánlani tudom. Egyedien, sokszor a lábjegyzetben íródik a történet, amit azért néhol zavarónak találtam, de annyira sokat nem vont le az élményből. :-)



Robin Lafevers Gyilkos kegyelme volt a hónap újraolvasása, ami másodszorra is annyira tetszett, mint először, noha az első nyolc fejezet most sem lett a kedvencem és az elején nem nagyon kedveltem Ismae karakterét, de pont ettől lett jól érezhető a fejlődése. Duval <3 .
Akkor most jöhet a második rész! :-)

A Sötét diadal méltó folytatása az első résznek, annak ellenére is, hogy kevésbé tetszett. Valamilyen szempontból jobban tetszett, mint az első rész. Spoileresen folytatom!Például az eleje sokkal izgalmasabb volt, mint a Gyilkos kegyelemé, Sybella háttértörténete, kitartása, kapcsolata Rémlovaggal mind-mind pozitívum. Az is, hogy titkok nélküli, tiszta, elfogadóvá váló szerelmük kibontakozását végigkísérhetjük. A közös csatajeleneteiket külön kiemelném. Viszont kevésbé nyerte el tetszésemet, hogy helyenként nagyon untam és olyan hirtelen alakult ki a szerelem lángja. Egyik pillanatban még ellenségesek az üldözésük alatt, amit Rémlovag sokszor eszméletlenül tölt, aztán pár nappal később megmenekülnek, utána alig van közös jelenetük, majd hirtelen bizonyossá válik mindkettejükben, hogy kb a második nap óta szerelmesek a másikba? Azért tetszett, de nem lett kedvenc.Spoiler vége!


Sarah J. Maas Üvegtrón sorozata hatalmas KEDVENCEM, csoda, hogy eddig kibírtam, anélkül, hogy elolvastan volna az 5 db novellából álló kötetet, a The Assassin's blade-et, ami időben az első rész előtt játszódik. Nem nagyon tudom, hány csillagot is kellene adnom ennek a könyvnek. Tetszett, hogy megismertük Celaena TOG előtti életét, az egész bér/orgyilkos világhoz no meg Samhez fűződő kapcsolatát. Az is kiderül, hogyan jut pontosan Endovierbe.
Egyértelműen megszerettem Samet, nagy fénypontja volt a könyvnek, amikor Celaenát lecsaptam volna az önteltsége, vagy hiúsága miatt. A könyv vége emiatt meg is viselt. Sarah valahogy mindannyiszor képes megalkotni az álompasit, ahányszor egy, a főhősünkhöz közeli férfi karakter csatlakozik a történethez.
Azonban a második és harmadik novellában nem sokat szerepel Sam és ott érezhetően süllyedt a színvonal és az izgalom foka. Ha ezzel a könyvvel vágnék bele a világba, nem biztos, hogy végigolvastam volna a könyvet bár annak sem szolgál sok fordulattal, aki már olvasta a többi részt.
A történet elején már egy gyásszal kell megbirkóznia Laenának és ebben a kötetben is számtalanszor elárulják. Visszagondoltam mindig a későbbi részekre és csak azt tudtam mondani: ó, ha tudnád még hány embert fogsz elveszíteni, hányan élnek vissza a bizalmaddal! Bár nem nagyon tanul belőlük, ahogy a csapdákból sem…
Ha hiányzik a történet világa, esetleg megismernéd jobban azt, akkor mindenképp olvasd el, mert a stílusa változatlan és ha átvergődsz a lassú részeken, kellemes kis olvasmány lesz belőle. :)

Ann Aguirre Menedék című könyvét nagyon megettem. Vagy inkább befaltam? Mindig pörögtek az események, sosem unatkoztam. A történet elején meg kell szokni a stílusát, ahogy megismerjük az alaphelyzetet, egyszerre tűnik valósnak és idegesítőnek a világ. Nagyon jól bemutatja, hogy az emberek mennyire szeretnek elnyomásban, szabályok szerint élni, fejüket a homokba dugni még akkor is, ha legjobb barátod éppen feláldozza magát érted. Az emberi arroganciát, ami azt sugallja legyőzhetetlenek vagyunk. Szerintem nagyon reálisan ábrázolta a világ elpusztulásának lehetséges körülményeit és következményeit. 272 oldalra besűrítve mindezt tényleg nem találtam benne felesleges részt.Folytatás megrendelve. :D

Maria V. Snydertől régóta várós volt a Méregtan. Az elején panaszkodtam, hogy akiket annyira intelligensnek, eszesnek beállítanak, ők alapvető dolgok felett átsiklanak. Később azonban bizonyították, hogy valójában mennyire furfangosak. Nagyon ötletes az alaphelyzet, a karaktereket mind megszerettem, a mágia rész viszont még kibontakozóban van. Tetszett, ahogy alakultak/átalakultak a viszonyok, ahogyan fejlődtek a karakterek. A végén izgultam, pedig ez még csak a kaland kezdete, kíváncsian várom, mi mindent tartogat még számunkra a világ. A mérgekről még többet is olvastam volna, az élet elvételével kapcsolatos látásmódot díjaztam, hisz ezen sokan átsiklanak. Aki szerette az Üvegtrónt, Gyilkos kegyelmet, annak mindenképpen ajánlom! :-)

Böszörményi Gyula Leányrablás Budapesten című művével kapcsolatban sajnálom, hogy én nem tudok sem humoros vagy frappáns értékelést írni, pedig valahogyan ki kellene fejeznem azt, amit a könyv jelentett nekem. Imádtam, hogy valós személyeket felhasználva tekinthettem bele az akkori korba. Nagyon tetszett, hogy végig fennmaradt a gunyoros, csipkelődő hangulat a kisasszony és a báró között, ahogyan főhősünk sokszor az illemet félredobva cselekedett és kiállt magáért. A karakterek fergetegesek, a nyomozós szál pedig végig leköti a gondolataidat még akkor is, amikor vizsgára kellene tanulnod, de hát kit is hibáztathatnék ezért, amikor még függővége is van és hónapokon keresztül gyötörni fog a folytatás hiánya? Khm…azért a mesterrel elbeszelgetnék ám! A legnagyobb baj az, hogy könyvtári példányt olvastam, amit vissza kell adnom…igazán meglephetne valaki mondjuk egy dedikált példánnyal! :D (csak viccelek)
Ne habozz, olvasd el, hiszen ez a könyv is remekül bizonyítja a mai írók tehetségét. Szerintem nem fogsz csalódni. :-)

Sarah Dessen az Álom két kerékenben hozta a szokásos stílusát de semmi extra. Továbbra is finoman adagolja a mondanivalóját a szeleburdi karakterek mellett megtartva a könnyedségét. Ami zavar, az a tipikus „mielőtt jönne a végkifejlet, vesszünk össze még utoljára, pedig minden jól megy” rész. Egyszer pont jó volt. :)

Végül egy kis szösszenet Maria V. Snydertől az Assassin study, ami egy, az első rész után, de a második előtt játszódik. Jó volt egy kicsit Valek fejébe is belepillantani, de ez tényleg csak pillantás volt. Elindult a sztori, történt, ami történt majd vissza is tértünk a kör kiindulópontjába.

Kicsit hosszúra sikeredett ez a bejegyzés, de remek könyveket sikerült elolvasnom, így remélem ti sem éreztétek soknak. :-)

Szép napot!
Lorelei :-)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése