May WRAP-UP!

by június 03, 2015 0 megjegyzés

Sziasztok! Májusban mindösszesen 9 db könyvet olvastam, ami elég szép szám tekintettel arra, hogy a fél hónapot az írásbeli vizsgáimra való felkészüléssel töltöttem, de jelentem minden meglett és mehetek szóbelizni kicsivel több, mint egy hét múlva. De nem is ez a fontos.

http://maybeitisaboutthestory.blogspot.hu/2015/05/sarah-j-maas-court-of-thorns-and-roses.html Sarah J. Maas ACOTAR könyvét már nagyon régóta el szerettem volna olvasni, éppen ezért egy hosszabb értékelést is írtam róla, amit a képre vagy IDE kattintva elolvashattok. :) Imádtam, mindenkinek ajánlom!

http://maybeitisaboutthestory.blogspot.hu/2015/05/maria-v-snyder-magic-study.html Még áprilisban kezdtem el olvasni Maria V. Snyder Méregtan című művének folytatását, a Magic Study-t, de csak most sikerült befejeznem. Róla is írtam egy hosszabb bejegyzést, amit a borítójára vagy IDE kattintva tudtok elolvasni. Egy pettyet csalódás volt az első részhez, de attól még így is hozta a színvonalat. :)

Annyi, de annyi jót hallottam Kemese Fanni A napszemű Pippa Kenn című regényéről, ráadásul január óta a polcomon csücsült, hogy ideje volt elolvasni. Háát....Nem, nem, nem, nagyon nem kellett volna most olvasnom. A sok pozitív értékelés után láttam két moly egybevágó negatív értékelését és gondoltam kiderítem, nekem mennyire tetszik. Az elején egyáltalán nem éreztem benne semmi kivetnivalót, még örültem is, hogy egy jól összerakott történetnek és világnak nézünk elébe. Hát nagyjából a 70. oldal után ez szerte is foszlott. 150 oldalnyi érzelmes, hirtelen létrejövő szerelmi szál után végre elindulnak, de egy hosszú és kiszámítható útra. Az utolsó 40 oldalon lényegében össze lett csapva ami igazán érdekelt volna. Kár, hogy Pippa lett tökéletes, nem a könyv. :( 

A hónap egyik újraolvasása Becca Fitpatrick Csitt, csitt sorozatának első része volt. Még ennyi év után, legalább az ötödik újraolvasás után is képes lekötni egy napra. Tudom, hogy vannak hibái de szerintem mindig elfogult leszek a sorozattal kapcsolatban, mert azok között volt, amik megszerettették velem az olvasást és ha akkor nincs, most remek és felejthetetlen élményektől estem volna el.
Vee-t továbbra sem sikerült megszeretnem de legalább már elviselem. Még mindig általam imádott téma a bukott angyalok intrikái és ennyi év után is elmosolyodom, ha meglátom azt a szót, hogy „Angyalom”.
Különleges, egyedi hangulatot teremt az olvasó számára és Folt karaktere sem mellőzhető. :-)


A másik újraolvasás Sarah J. Maas Throne of Glass című regénye. A sorozat első részét csak magyarul olvastam, de angolul is megvan és mindenképpen újra akartam olvasni a harmadik könyv előtti köteteket. Akár magyarul olvasom, akár angolul, először vagy másodszorra, ez a történet ugyanúgy lebilincsel, mintha ismeretlen lenne számomra a világ, amelyet magában rejt. Nagyon szeretem a főhőseinket, remek karakterek, szépen látszódik a fejlődésük. Az utolsó 100 oldalon pedig újra és újra őrült vágtába kezdett a szívem, noha tudtam hogyan végződik ez a rész.
Még mindig bátran ajánlom. :-) 

Még a hónap elején szereztem be Jessica Sorensen Callie, Kayden és a véletlen című könyvét. Az elején, ahogy szépen sorban ismertük meg a karaktereket, aggódtam, hogy 'jaj ne, itt mindenki sérült, mire számítsak?!'. Aztán elgondolkodtam, hogy mind sérültek vagyunk valamilyen szempontból és mindannyian rejtegetünk valamilyen sötét titkot. A valóságban nem mindig találunk olyan támaszokra, mint főhőseink.
Imádtam! Sokáig nem találtam a szavakat, mert ez végre egy olyan könyv, ahol nem érzem túlzónak az eseményeket vagy hogyan is fogalmazzak… Nem ráznám a vállánál fogva a karaktereket, hogy lásd,hogy van kire támaszkodnod, aki megért, nem kell magadban tartanod a fájdalmaidat! Hanem szépen kifejlődik, kitör, mint egy pillangó a bábjából.
A végére felkészültem, mert sok értékelésnél láttam, hogy függővéggel zárul. A folytatásokat is mindenképpen elolvasom, mert az ő történetük az, ami megérdemli, hogy tovább szárnyaljon! 

Libba Braytől a The Diviners vagyis A Látók volt az első olvasásom. Nagyon tetszett a kor, amiben megalkotta az írónő a világot, többet is olvasnék a szesztilalom idejéről. Hihetetlen jók a leírások, sokszor bántam, hogy megszólaltak a karakterek. Ugyanakkor ez egyben a hátránya is, feleslegesen hosszú volt, szerintem jobban élveztem volna, ha kicsit pörgősebb, lendületesebb lett volna. A karaktereket sem szerettem meg, talán egyedül Jerichot. Idegesített, hogy sok dolgot nem látnak át, Evie-t pedig inkább ma-xo-lúte szóba sem hozom. Bántam, hogy az igazán ígéretes szereplők háttérbe szorultak. Az alaptörténetért kár, mert nagyon jó és még mondanivalója is van, de valahogy elveszett az igazi borzongás legfőképpen Evie hozzáállása miatt.

A harmadik újraolvasás a hónapban Sarah J. Maas Éjkoronája volt, amit pedig csak angolul olvastam, de
magyarul is megvan. :D (Á, nem vagyok mániákus). Mivel a véleményem azóta sem változott, kérlek nézzétek el nekem, ha most bemásolom az akkori, sokkos értékelésemet :D :Úristen! Hogy a Fürgeláb és a Wyrd vigye el és egye meg a mindenségit! Ezeket az izgalmakat én már nem bírom! És Chaol és óóó és Dorian és wááá és Nehemia… És a vége te jó ég! Ott voltak előttem végig a darabkák de mégsem tudtam összerakni egy egésszé. Ez valami fantasztikus volt! Bőven hozta az első rész szintjét felül is múlta. Jó volt látni, mennyit fejlődtek a karakterek az Üvegtrón kezdete óta, bár 1-2 szereplőből többet is akartam volna. :-) Huh, alig várom, hogy a következő részt olvassam de de de….

http://maybeitisaboutthestory.blogspot.hu/2015/06/sarah-j-maas-heir-of-fire.html
Végül, de nem utolsó sorban, kiolvastam Sarah J. Maastől a Heir of Fire című regényt, amelyről szintén írtam egy hosszabb értékelést amit a borítóra vagy IDE kattintva elolvashattok. Ha szeretted az első két részt a harmadikat is fogod ;)



Ti mit olvastatok a hónapban? Ha szeretnéd megosztani velem, csak nyugodtan :)

Szép napot!

Lorelei :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése