Rachel Gibson: Szerelmi katasztrófák

by február 02, 2016 0 megjegyzés
Vigyázat! A fülszöveg cselekményleírást tartalmaz a könyvre nézve.
ELSŐ KATASZTRÓFA: FÉRFIAK 
Faith Duffy nehéz kamaszkor és nagy pofára esések árán tanulta meg, hogy a szerelemben nem szabad hinni, mégis egy nagyon gazdag és nagyon öreg férfi tökéletes társa lett. A férfi halála után azonban nem maradt neki más, csak a társtalanság és a magányos éjjelek. No meg egy nagy halom pénz és egy profi jégkorongcsapat. Pedig Faith nem is szereti a hokit!
MÁSODIK KATASZTRÓFA: SZENVEDÉLY 
Ty Savage-ot a halálos vonzereje és még halálosabb jobb horga méltán teszi az amerikai és kanadai a hokirajongók kedvencévé. A játékos szeme előtt azonban csak egyetlen cél lebeg: megnyerni a Stanley-kupát. Nagyon nem vágyik rá, hogy egy buta liba keresztülhúzza a számításait.
HARMADIK KATASZTRÓFA: SZERELEM 
Faith és Ty első látásra megutálják egymást, mégsem tudnak szabadulni a másiktól. Egy gyenge pillanatban engednek a kíváncsiságnak, és kiderül, hogy Ty több mint amennyit az izmos test és a profizmus látni enged, és Faith sem az a buta ex-playmate. Viszonyról azonban szó sem lehet, ha pedig még egymásba is szeretnének, az kész katasztrófa lenne!

Újabb chick lit könyv került a karmaim közé. Nagyon aggódtam, mert aki ismer, tudja, hogy ezeket a regényeket inkább filmként tudom elképzelni. Félek, hogy a főhős értelmetlen és a történet is bugyuta, csak mozivászonra való az egész. Még nem olvastam Rachel Gibsontól, de már évek óta figyeltem, ahogyan megjelennek a hokis sorozat kötetei. Eljött az idő, hogy kedvet kapjak hozzá! Most végre lehetőségem volt kideríteni, hogy az írónő melyik tábort erősíti.


A Szerelmi katasztrófák egy temetéssel indít, de Rachel Gibson nem hagyja, hogy az olvasó szomorkodjon. A cselekmény pörgős, nincs elnyújtva egyetlen rész sem. Tényleg féltem az elején. Adott egy harmincéves ex-sztriptíztáncos, akinek elhunyt a nála 51 évvel idősebb férje. Te jó ég, gondoltam: mi lesz ebből? Ha te is kicsit előítéletes vagy, akkor pontosan olyan vagy, mint én és az összes többi szereplő a könyvben. Mert akár hiszed, akár nem, nagyon élvezhetővé váltak az események.


Kellemesen csalódtam a főhősnőben, Faith ugyanis nagyon okos. Ráhárult egy vagyont érő csapat összes terhe. Ahelyett, hogy feladná, segítőket keres és igyekszik átlátni a sportág rejtelmeit. Örültem, hogy kicsit részletesebben megismerhettem a hokit. Külön pozitívum, hogy az írónő mindezt élvezhető módon tálalta, nem erőltette tele a fejünket zavaros elemekkel.

Az összes karakter szerethetőre sikerült, imádtam a Ty-jal és a csapat többi tagjával közös beszélgetéseket. A könyvnek nagyon jó a humora, tele van csipkelődésekkel. Ty egyébként álompasi, bár én kicsit üresnek éreztem a személyiségét. Tetszett, hogy az emberi igazságok is elfértek a poénok mellett. Például, hogy az ember életét nagyban befolyásolja, hogy mit hozott magával a szüleitől. Vagy az örök kérdés, hogy vajon levetkőzhetjük a múltunkat? Meddig mehetünk el a karrierünk érdekében? Továbbá megtapasztalhatjuk, hogy többféle szerelem létezik.


A hátrányok közé tartozott, hogy még többet olvastam volna Faith múltjáról. Sokkal nagyobb potenciál rejlett benne, mint amennyit az írónő kihasznált. Kicsit úgy éreztem, hogy Ty sem ismerte meg 100%-ig. Talán ezért érhetett váratlanul, amikor éles váltás lépett fel közöttük.

Összességében egy nagyon szerethető és szórakoztató regényt kaptam, amit bátran merek ajánlani. Igaz, hogy végig filmszerűen láttam magam előtt az eseményeket, de most egyáltalán nem zavart. Sőt, Faith anyukáját végig olyannak képzeltem el, mint Felicity-ét A zöld íjászból (Arrow). Mindenképpen belevágok a többi hokijátékos történetébe is!

Lorelei J

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése