B.U.É.K - Avagy 2015 összesítése és 2016-os célok

by december 31, 2015 4 megjegyzés
"A holnap az első lapja lesz, egy 365 366 oldalas, üres könyvnek. Aztán jót írj ám."
Sziasztok! Mindenkinek szerencsében és sikerekben gazdag, boldog új évet szeretnék kívánni! :) Váltsátok valóra az álmaitokat, kívánságaitokat, céljaitokat. Teljen egészségben és vidámságban az évetek! Sok-sok könyvet szerezzetek be/kapjatok! :)

2015 utolsó napján kicsit összesíteném, hogy könyvek szempontjából hogyan telt az évem. Zárójelbe írom, hogy az adott kategóriából tavaly mennyit olvastam.


104 db könyvet olvastam el az évben, plusz 4-et félbehagytam/tettem, olvasok éppen (81). Ennek nagyon örülök, hiszen 100 volt a célom, aminek nagy részét augusztus végéig teljesítettem is. Aztán jött az egyetem és kicsit bele kellett húznom, de elég könnyen összejött ez a szám, szóval egy virtuális vállveregetést megengedek magamnak. :D Tény, hogy akadt köztük szakirodalom is, de úgy döntöttem, az is ér. :D

Ebből:
  • 31 db könyvet olvastam angol nyelven (17). Ezzel is teljes mértékben elégedett vagyok, mert nagyjából úgy terveztem, hogy 1 új könyv, 1 újraolvasás, 1 angol legyen a sorrend- és tényleg az egész éves mennyiség durván harmadát idegen nyelven olvastam. Plusz, majdnem a duplája a tavalyinak! :))
  • 17 db könyvet olvastam újra (3). A tavalyi számhoz képest, majdnem hatszor annyit! Sajnos az év második felében inkább olvasatlan világokba utaztam csak, de igyekszem a kedvenc regényeimnek több időt szentelni jövőre.
  • 10 db könyvet olvastam magyar írótól  (5). Pont kétszer annyi, mint a tavalyi! Mondjuk ezen a számon azért szeretnék még javítani!
  • 31 db könyv volt önálló, vagyis nem sorozat része (33). Nem meglepő a kijelentés, hogy én is sorozatfüggő vagyok! :D Összeszámlálhatatlan mennyiségű új sorozatba kezdtem bele.

75 db szépséggel bővült a polcom idén, ami szó szerint sír a súlyuk alatt. 
Jelenleg 71%-on áll a saját könyveim olvasottsága, de ha az idén beszerzett könyvek olvasottságát akarom mérni, akkor a szám az előkelőtlen 56%. Na jóó, alakulnak ám a jövő évi célok! :D

Blogos dolgok:
Igaz, év eleje óta folyamatosan töltögettem fel a blogot, de teljesen aktívvá júliusban váltam. Ez a 66. bejegyzésem, amiből 38 db értékelés.
Az egyik legnagyobb öröm volt számomra, hogy augusztusban az Athenaeum kiadó felkért, hogy véleményezzem a könyveiket! :)
A bejegyzés, ami titeket leginkább érdekelt, az a Sarah J. Maas-szel készült interjú volt. Az értékelés, amit a legtöbben elolvastatok, szintén hozzá kapcsolódik, ugyanis a Queen of Shadows-ról van szó. Továbbá, nagyon népszerű volt még a T.S Thomas: Londinium hercegéről, Anna Todd: After we collidedjáról és Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságokról szóló értékelések is.

Néhány keresőszó, ami a blogra vezetett 1-2 embert:

"az árnyak királynője"


angioliere neve


anna todd mielőtt


celaena és rowan kapcsolata


londinium hercege


miről szól a finale becca


sarah j maas queen of shadows rowan vagy chaol


to all the boy i loved before kritika

2015 LEGJEI:
  1. A HÁROM LEGNAGYOBB CSALÓDÁS
    1. Sarah J. Maas: Queen of Shadows: ezt igazából mindenhol hangoztattam. A karakterek
      kifordultak önmagukból és teljesen értelmetlenül viselkedtek. A történet pedig sok helyen unalmas és logikátlan volt. Töltsünk egy napot sétával, miközben a világ lángokban áll! Bahh!
    2. Jandy Nelson: Az ég a földig ér: A mai napig nem vagyok képes feldolgozni, hogy mi volt ez a könyv. Valószínűnek tartom, hogy kinőttem belőle, de a baj csak azzal van, hogy elvette a kedvemet a szerző többi regényétől is.
    3. Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer: Nagyon nagy volt a felhajtás külföldön a könyv miatt, gondoltam ezt is imádni fogom, hát nagyot estem az biztos. Számomra vontatott és unalmas.
    4. Egyéb csalódások: Kristin Cashore-Keserkék, Colleen Hoover-This Girl, Leigh Bardugo-Shadow and Bone, Kemese Fanni-A napszemű Pippa Kenn, Jesse Andrews-Me, Earl and the dying girl
  2. A HÁROM LEGJOBB KÖNYVES ÉLMÉNY
    1. Sarah J. Maas: A court of thorns and roses: agyon dicsértem mindenhol, ahol csak lehetőségem adódott rá. Tamlin <3
    2. Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei 1-2. Nem tudnék és nem is akarok választani az első két rész között. Egyszerűen fantasztikusak, olvassátok őket! :)
    3. Colleen Hoover: Maybe Someday: Teljesen magával ragadott, alig várom, hogy jövőre újraolvassam! Sírtam, nevettem, izgultam, na, fantasztikus volt! :)
    4. További remek könyveim 2015-ben: Marissa Meyer-Scarlet, Helena Silence-Ezüsthíd, Maria V Snyder- Poison Study, Komal Kant-Falling for Hadie, Kelly Oram-Cinder&Ella, T.S Thomas-Londinium hercege, Samantha Shannon-Csontszüret.
BLOGOS KÉRÉSSOR (Abstractelf blogján láttam)


1. Egy új, kedvenc könyves blog/booktuber, amit 2015-ben fedeztél fel?

Kezdő blogosként, szinte mindenki újnak számított nekem, hamar a szívembe zártam sok bloggerinát. Nem is tudok mindenkit felsorolni. Zsebi, a Maybe I'm a bookworm bloggerinája inspirált, hogy én is elkezdjem a saját kis birodalmamat. Szóval köszönöm! <3
Nagyon szeretem még továbbá Abstractelf Always Love a Wild Book blogját is. Imádom a stílusát és a személyiségét! :)
Books and starlight Nicole-ja pedig angolul írja az értékeléseit, amit nagyszerűnek tartok.
De @pveronika, @petuka, @zsófiésbea blogjait is rendszeresen szoktam olvasni.


2. Kedvenc posztod, amit idén írtál?

Nem tudok választani. Inkább azt kellene eldöntenem, hogy melyik írása közben éreztem magam a legjobban. Talán a Londinium hercege, vagy az After we collided, esetleg a Queen of Shadows valamelyike.


3. Kedvenc olyan posztod, ami nem kritika/vélemény/értékelés volt a blogodon?

Hmm. Egyrészt imádtam a bookhaul bejegyzéseket elkészíteni. Jó volt átnézni, hogy mikkel bővült a polc az adott időszakban, aztán elszörnyedni, hogy te úristenke, mennyit költöttem. :D Viszont nagyon élveztem a SJMaas interjú lefordítását is, szóval lehet, hogy a jövőben több hasonló témával találkozhattok majd. :)

4. Legjobb esemény, amin idén részt vettél? (dedikálások, fesztiválok, virtuális események, stb.)

A LOL nyári rajzpályázata a dedikált Kelly Oram könyvekért és persze a soproni molytalálkozók! :) Az előbbi, mert imádok rajzolni és végül nyertem is. :P A második pedig, mert nagyszerű más molyokkal találkozni!

5. Legjobb pillanat a könyves/blogos életedből 2015-ben?
Amikor az Athenaum kiadó felkért, hogy véleményezzem a könyveiket. Fantasztikus érzés volt, hogy kezdő blogosként beválogattak a csapatba! :)

6. A legnézettebb idei posztod a blogon?

7. Az a bejegyzésed, ami szerinted több szeretetet érdemelt volna?
Nos, ez nehéz kérdés. Talán, talán ők:

8. Legjobb idei könyves felfedezésed? (könyvekkel kapcsolatos oldal, könyvesbolt, stb.)
Tumblr. Régebben nem volt, soha nem is néztem, most viszont rengeteg könyves információval, képpel, bloggerekkel és booktuberekkel találkozok nap mint nap.

9. Sikerült befejezned valamilyen olvasási kihívást vagy célt, amit év elején tűztél ki magadnak?
Igen! 100 könyv volt a cél, amit sikeresen teljesítettem is. Továbbá több idegen nyelvű olvasmánnyal akartam bővíteni a listámat és ezt is megvalósítottam! :)

Végül, CÉLOK 2016-RA
  • 110 db könyv elolvasása
  • saját könyvek olvasottsága 80%-ot érje el
  • több magyar szerzőtől könyvet olvasni
  • kevesebb könyvet venni, mert nincs hely a polcon :D
  • új polcot venni
  • több újraolvasás
  • több könyvet olvasni angol nyelven
  • több műfaj szerint olvasni
Így telt az év Lorelei és "Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story" számára. :)
Veletek mi a helyzet? Ti mit fogadtok meg? Miket sikerült teljesítenetek?
Szép napot!

Lorelei :)

4 megjegyzés:

  1. Boldog új évet kívánunk mi is Neked!
    (naná hogy érnek a szakirodalmi könyvek is! :)) Mi nem fogadunk meg semmit, az "ahogy esik, úgy puffan" elv szerint fogjuk élni 2016-ot.:) Eddig még sosem sikerült teljesíteni az újévi fogadalmakat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha! Koszonom szepen! :) En sem szoktam megfogadni semmit, viszont mar regota szerettem volna, ha el tudok olvasni 100 konyvet egy evben- gondoltam teszek egy probat a fogadalommal annak oromere, hogy ez most sikerult. :))
      Eljen a szakirodalom! :D

      Törlés
  2. <3
    A 4-es pont nem semmi gondolat! Bár bennem is felmerült, és igyekszem is tartani magam hozzá.
    A saját könyvek olvasottságát tekintve bárcsak én tartanék ott, ahol te. Awww, álmodozom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 4-es pont lesz a legnehezebb! :D
      Na jóó, de neked négyszer annyi könyved van, mint nekem! Így azért kicsit könnyebb a részemről. :) Meglesz az a 70%-os olvasottság, én hiszek benned! És ha a 4-es pontot megvalósítod, akkor rizikó sincs, hogy esetleg csökken a százalékod növekedés helyett :D

      Törlés