Elle Kennedy: The ​Deal – Az üzlet (Off-Campus #1)

by január 28, 2017 0 megjegyzés

A lány egyezséget köt a fősuli rosszfiújával…
Hannah Wells végre talált valakit, aki megdobogtatja a szívét. Bár az élet más területein magabiztosan mozog, a szex és a csábítás nem éppen erős oldala. Ha fel akarja hívni magára a kiszemelt srác figyelmét, ki kell lépnie a komfortzónájából, és elérni, hogy észrevegyék …még ha ezért korrepetálnia kell is a hokicsapat idegesítő, gyerekes és beképzelt kapitányát egy álrandiért cserébe.
…ami jobban sül el, mint remélte.
Garrett Graham egyetlen álma, hogy a diploma után profi hokijátékos legyen, de a zuhanó tanulmányi eredménye miatt mindent elveszíthet, amiért eddig olyan keményen dolgozott. Ha a csapatban maradás ára, hogy segít egy cinikus csajnak féltékennyé tenni egy srácot, hát legyen. De amikor egy váratlan csók életük legvadabb szexébe torkollik, Garrett hirtelen ráébred, hogy a szerep, amit játszik, nem neki való. Most már csak Hannah-t kell meggyőznie arról, hogy a fiú, akire vágyik, nem más, mint ő maga.

Úgy érzem kicsit vakon vágtam bele az egész kalandba a könyvvel. Zsebi csak annyit mondott, hogy egy megszokott klisés NA regény a "díl", ami pont jól fog jönni nekem a vizsgaidősuckban és egynek elmegy. Hát egynek tényleg el is ment, de bár én mentem volna el mellette!


Félreértés ne essék. Szerintem én nőttem ki ebből a kategóriából, vagy tudjátok mit? Nem is. Mert akármennyire is szeretem a meséket, a jó kis romantikus történeteket, a tragikus háttérrel rendelkező főszereplőket vagy a jóízű klisét, Elle Kennedy könyve egyik téren sem tudta hozni a színvonalat. Próbálkozott, de olyan érzésem volt, mint amikor meglátom, hogy nagy akció van az egyik online áruházban: mindent bepakolok a kosárba, majd a végén megkérdezem magamtól, hogy szükségem van minderre? A válasz pedig nem, hiszen vagy 70 olvasatlan könyv csücsül a polcomon, így ürességgel zárom be a böngészőt. Szerintem Elle-vel és velem is ez történt Az üzlet kapcsán. Ő igyekezett minél több mindenbe belekezdeni, de a lelkem ugyanolyan csalódottan sivár maradt, mint amikor félbehagyok egy rendelést.

Hogyan is értem ezt? Hannah elárulja rögtön az első oldalon (így nem hiszem, hogy akármit is lelőnék), hogy megerőszakolták. Ezzel próbált egyedi módon nyitni az írónő, de nekem itt teljesen meg is ölte az egészet. Mármint, a későbbiekben kiderül, hogy nemcsak lelki, de anyagi következményei is vannak az erőszaknak viszont az előbbieken már a könyv előtt túltette magát a lány, a másodikkal meg nem nagyon kezdünk semmit. Így olyan benyomást keltett a helyzet, mintha nem is lenne tragikuma.



Aztán jön a címadó üzletkötés, ami gyakorlatilag annyira kis semmiség, hogy szerintem hangosan megkérdeztem: ENNYI? Ráadásul az események még csak nem is erre fókuszálnak, hiszen hamar túlesünk az alku mindkét oldali betartásán. Ezzel megint belekezdtünk valamibe, ami nem lett túl jól kidolgozva.

Ha már a fülszövegbeli csóknál járunk, egyrészt nem is torkollik szexbe, másrészt kövezzetek meg, de én nem hiszem, hogy attól az egy csóktól döbbensz rá arra, hogy vonzódsz valakihez. Márpedig itt olyan szinten bekapcsolták a feltüzelt állapotú funkciót, hogy csak kapkodtam a fejem és teljes mértékben hiteltelen lett számomra a vonzalmuk. Arról meg ne is beszéljünk, hogy Hannah talál végre egy fiút, aki olyan érzéseket vált ki belőle, mint még senki más, de persze jön a klisé, ráadásul pont a rosszabbik fajta: próbálkozzunk a plátói kiszemeltnél, hátha vele is összejöhet még, hiszen mégiscsak érte epekedünk hónapok óta! Tény, hogy észre sem vett addig, amíg egyetemen kívül el nem kezdtél létezni, de ne is vegyük figyelembe ezt az apró tényezőt, hisz jól néz ki és okos! Te meg rettegj csak az érzéseidtől! Ezt a könyvet olvasva döbbentem rá arra, hogy teljes mértékben megalapozott az összes sztereotípia a nőkkel szemben.


Garrett karaktere a tipikusan félreértelmezett „valamilyen sportcsapat” csapatkapitánya, akinek szintén tragikus háttere van. Ami annyira nem is az, hiszen amint az ő fejébe is beleláthatunk, kiderül, a megoldás eleve adott a problémára. De persze ez egy újabb jó indok arra, hogy még egyet bekavarjunk 40 oldallal a vége előtt. Így a két „sérült” háttér és a romantikus szál mellett, Garrett sem tudott kerek egészet nyújtani.

Végezetül egy részt emelnék ki SPOILERESEN és úgy hiszem, felnőtt tartalommal hintve:

Sokat gondolkoztam azon, hogy érdemes lenne-e ezt belefoglalni, vagy sem  az egyik kérdést. Ez pedig Hannah orgazmusképtelensége. A fentiekből úgy jöhet le, hogy egyáltalán nem érzek együtt vele, amiért megerőszakolták, de ez nem igaz. Csak számomra azért nem tűnik akkora problémának az ő helyzete, mert számos nő képtelen az orgazmusra valamilyen okból kifolyólag. Nála pedig ez is megoldódik azt hiszem a Garrettel való második alkalom után. Ami nem teszi akkora tragédiává az egész felhajtást körülötte.

SPOILER VÉGE

Őszintén nem tudom, most akkor mi is a történet fő szála, vagy lényege, vagy hogy mi van a fókuszban. Kár érte, pláne, hogy ennyien szeretik! Azt hittem, újabb közös rajongási tárgyat találtam a molyokkal, de majd legközelebb. Mindenesetre nagyon-nagyon szépen köszönöm a könyvet a Könyvmolyképzőnek és sajnálom, hogy engem nem ragadott magával!

Lorelei

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése