Könyvek vs Filmek ROUND #2: Csontváros

by február 10, 2016 0 megjegyzés

Sziasztok! A filmek vs könyvek második fordulójához a Csontvárost választottam Cassandra Clare-től. Azért lesz rendhagyó ez a bejegyzés, mert nemcsak a filmet, hanem a sorozatot is hozzáveszem. 


Néhány évvel ezelőtt a Csontváros indította el nálam a könyvek szeretetét. Igen, én vagyok az az ember, aki még nem olvasta a Harry Potter sorozatot, de ez most nem ide tartozik. Egyre több ismerősöm még csak most ismerkedik az árnyvadászok világával, de kiszámíthatónak találják a regényt. Az én szememben viszont hatalmas csoda. A karakterek szerethetőek, a humora páratlan, a világ komplex és emellé még fordulatos is. Szavak nincsenek rá. Elfogult lennék? :D


Nagyon nagy elvárásokat támasztottam az adaptációval szemben, de úgy érzem, hogy nem csak emiatt bukott meg A végzet ereklyéi. Miss Szemöldököt akkor még nem bírtam, de még nála is távolabb állt Jamie Campbell az általa megformált Jace karakterétől. Simon és Magnus személyiségét nagyon eltalálták, de Valentine valami vicc volt, ahogyan Alec is. A változtatások borzalmasak, konkrétan lelőtték a poént, ami csak a harmadik részben derülne ki. A film szerintem inkább több embert eltántorít, s nem pedig bevonz az árnyvadászok világába.


Nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy egy sorozattal megpróbálják feléleszteni a film után megmaradt hamvakat. A szereplőgárdával is egészen jól kibékültem. Hallottam, hogy 1-2 dolgon módosítanak, de ettől függetlenül nagy lelkesedéssel indítottam el az első részt. Aha, bár ne tettem volna. Nem elég, hogy az idős Dorothy-ból Clary legjobb barátnője lett, de még Valentine is Csernobilben bujkál. Katherine McNamara haja belesárgult az irigységbe, az tuti. Komolyan elnevettem magam a jeleneten, ahol sikítani próbált. A Lightwood tesók átmentek latinóba, de azzal mondjuk nincs baj, Matthew legalább jól néz ki.


Tudom, egyértelműen kivehető a szavaimból, hogy a könyv nyert. Titkolni sem tudom. :D Hiánypótlónak elmegy a sorozat, meg komédiának is, de semmiképpen nem veszem komolyan.

könyv - film - sorozat

95 – 0 – 5 

Ez persze csak az én véleményem, ti hogyan látjátok?

Lorelei

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése